Major sinagoga, La Cathedral

עיקר הטיול היום היה לבית הכנסת “הגדול” ואני בכוונה משתמש במרכאות כי המקום היה פצפון ולקתדרלה. בדרך הספקנו גם לעבור ב – Casa Milla וב – Casa Balto. בתכנון הטיול שלנו ידענו מראש שבימים שבת וראשון מוצגת בכיכר Sant Josep Oriol תערוכת ציורים ויצירות אומנות שונות ע”י אומנים מקומיים. חייב לציין שהתרשמנו מאוד מהציורים שהיו מקסימים ותיארו בהמון היבטים את היופי של ברצלונה (הרבה מהדברים הספקנו לראות כבר עד עכשיו ולכן כל כך התלהבנו). לצערי תמונות לא צילמנו כדי לא לפגוע באומנים. לאחר סיבוב קל בתערוכה וביקור בחנות מזכרות שלאחריו פשוט ברחנו משם כי המחירים שם למזכרות היו בשמיים (הגיעו גם ל 40 יורו) המשכנו לכיוון בית הכנסת. לאחר הליכה בסמטאות הצרות מצאנו אותוף חבוי בתחילת רחוב. צריך לראות כדי להאמין, הכניסה אליו היא חור קטן בקיר שצריך להתכופף כדי להיכנס דרכו. אם לא היה בכניסה תלוי שלט “שלום” לא היינו מזהים בחיים שמדובר בבית כנסת. הגענו בדיוק בזמן להסבר של כרבע שעה על בית הכנסת ועל ההיסטוריה שלו. לאחר ההסבר התחלנו לעבור על המייצגים. היו דברים מעניינים כמו ספר תורה שנקנה בשוק פשפשים ממרוקו שהיה בן כמה מאות שנים ונראה במצב דיי טוב, מנורות ישנות, ספרי תפילה וכד’. נחמד להתחבר טיפה לשורשים היהודים ולראות מה היה לאנשים פעם. משם המשכנו במרץ לכיוון הקתדרלה. בדרך מצאנו את עצמנו בבניין העירייה שהיה ממש מפואר וגדול. כשהגענו למקום החלו להגיע כוחות משטרה והרבה אנשים נאספו סביב המבנה, בהתחלה חשבנו שמדובר בהפגנה אבל אין סיכוי כי האנשים היו לבושים כאילו באו לחתונה. חח האבסורד היה כששאלנו כמה אנשים מה קורה שם אף אחד לא ידע, סתם אנשים עומדים… המשכנו משם במעלה הרחוב עד שהגענו ל – Placa Nova. בדיוק כשהגענו פינו את האנשים מהקתדרלה. לקתדרלה ניתן להיכנס החינם אבל החל מהשעה 13:15 הכניסה למבנה עולה 6 יורו. אנחנו הגענו ב 13:00 בדיוק כשפינו את כל הנשים כדי לגבות כסף מאלה שרוצים להיכנס. האמת שהיה שווה לשלם את הכסף כיוון שהכרטיס שקנינו כלל כניסה למוזיאון בתוך הקתדרלה שבו הציגו ציורים וכלים ישנים מזהב. גם שם אסרו על הצילום. הכרטיס כלל בנוסף גם עלייה לגג הקתדרלה, משם ניתן לראות נוף יפה ולהצטלם על רקע המגדלים של הקתדרלה. ירדנו חזרה למטה לאולם המרכזי, צילמנו מיצגים שהיו נראים לנו יפים ומצאנו בחצר של הקתדרלה בית גידול לאווזים. לא יודע איך הם קשורים לדת ולנצרות בכלל אבל זרמנו עם זה כי הם היו חמודים חחח. יצאנו מהקתדרלה, תקף אותנו רעב אז עצרנו למנת בולונז עם סנגריה (למי שלא מכיר מדובר ביין מהול בליקר עם לימונים והרבה קרח). פעם ראשונה שאנחנו טועמים את המשקה, סה”כ נחמד, המנה הייתה מעולה :). הולכים והולכים הגענו לכיכר קטלוניה שהיא כיכר דיי גדולה בברצלונה, מזרקה ופסלים כיאה לכיכר (לא התלהבנו מאחר וראינו את מזרקת הקסם שאין מזרקה שתשתווה לה) והמשכנו לכיוון קאסה בלטו כי לפי המפה הבנו שהוא קרוב. ראינו את הבניין מבחוץ, נראה מיוחד אבל לפי התמונות שהציגו בחוץ הכניסה לא משכה אותנו יותר מדיי והמשכנו הלאה לכיוון קאסה מילה. לצערי בקאסה מילה שמו פרגוד על רוב החלק החיצוני של הבניין עקב שיפוצים מה שמאוד הוריד את החשק להיכנס אליו. לאחר התלבטויות החלטנו שעושים אחורה פנה והתחלנו לחזור לכיוון המלון. האמת שנרדמנו וקמנו דיי מאוחר (סביב תשע וחצי בערך) אבל החלטנו שחייבים לצאת כי בכל זאת, הלילה האחרון בברצלונה. עצרנו על השדרה במסעדה. אני הזמנתי פלטת פירות ים שכללה חסילונים, סרטנים, אורז, עוף ובקיצור מכל הבא ליד (מאוד מאוד משביע). מריה לא הלכה איתי כל כך רחוק והלכה על פיצה עם פפרוני (שתי המנות היו מאוד מוצלחות). משם פעם ראשונה הגענו לפאב שכונתי ששמו Manchester. מקום ששומעים בו מוזיקה משנות השמונים – אואזיס וכד’ וצפוף מאוד מאוד מאוד. הצלחנו לתפוס שולחן שבדיוק התפנה. התנהלות המקום עובדת קצת שונה מהארץ. אין מלצרית או משהו כזה. פשוט תופסים שולחן, ניגשים לברמן ומזמינים בירה. משלמים על המקום בלי חשבון שלדעתי הרבה יותר נוח. בירה זולה, חצי ליטר ב 15 שקל בערך. היה טעים ואווירה טובה. התחלנו לחזור לכיוון המלון, חייב לציין שבלילה הסמטאות מאוד מבלבלות וגאה בנו שהצלחנו למצוא את הדרך דיי בקלות, אני מריה והמפה :).

Monjuick & Botanic Gardens

היום תכננו טיול לגבעת מונז’יאק. התכנון המקורי היה להגיע ברכבל מנמל ברצלונה עד לראש הגבעה ולהתחיל את הטיול משם. בגלל שהבנו כבר שאנחנו אנשים שאוהבים לטייל הרבה ברגל וגם מכיוון שהתחלנו להכיר את הסביבה יותר טוב גילינו שאפשר להתחיל לטייל גם ממרגלות הגבעה שנמצאת ליד כיכר אספניה, מרחק 2 תחנות מהמלון שלנו. הטיול התחיל ממזרקת הקסם שממוקמת בתחתית הגבעה (הפעם השלישית שאנחנו עוברים שם ועדיין מתלהבים ממנה). הקפנו את המוזיאון הלאומי של ברצלונה והתחלנו לעלות במדרגות אשר בצידן זורמים מים ופסלים עם המון מזרקות. מדרגות מדרגות ועוד מדרגות בדרך לפסגה, לא שברו אותנו לשנייה. עצרנו בתחנה הראשונה על הגבעה שהייתה האצטדיון האולימפי של ברצלונה. מקום נחמד, לא הרבה לראות בו ולכן לא התעכבנו הרבה זמן במקום והמשכנו הלאה. מצאנו בדרך גן נחמד (שמנו לב במהלך הטיול שיש המון גנים קטנים מפוזרים לאורך הגבעה) שהיה מקסים. מקום טוב לעשות בו כמה תמונות ביחד. מריה בעיקר התלהבה מבריכה קטנה במקום שהיו בתוכה חבצלות מים ושפריריות. מריה התחילה במסע ציד אחריהן כדי לתפוס אותן במצלמה, לצערנו המאמצים כשלו… 😉
המשכנו עוד למעלה, הליכה של כעשר דקות מהאיצטדיון עד לגנים הבוטניים. עד עכשיו אני לא בטוח אם המקום עלה כסף או בחינם. ראינו קופה אבל שער הכניסה היה פתוח והיה נראה כי המוכרת לא ששה לדבר איתנו יותר מדיי אז פשוט נכנסנו חחח. הגנים היו מדהימים. הסתובבנו שם לפחות שעה וחצי. הגנים הבוטניים מציאים כמה עשרות טובות של צמחים מזנים שונים מיבשות שונות בעולם החל מאפריקה עד אמריקה, אוסטרליה ואיים שונים. מריה התגלתה כחובבת פרחים והטלפון שלי החל להתפוצץ בתמונות של פרחים!! אחרי זה החלטתי שראיתי מספיק פרחים לתקופה הקרובה, אצל מריה העניין טיפה שונה ;). ביציאה מהגנים מצאנו פינת צל חביבה, שם עשינו פיקניק נחמד עם פירות שקנינו משוק בוקריה שצמוד למלון שלנו. התפריט הבריא שלנו כלל קיווי, תותים, תותי יער, פרי חמצמץ שאין לי מושג מה הוא היה, אננס ואבטיח. מרוצים מאוד המשכנו את מסענו. בשלב הזה הייתה הליכה אינטנסיבית עד לראש הגבעה. מדובר על הליכה של שעה לפחות של עלייה (לא פשוט בכלל) אבל עשינו את זה בהנאה רבה!! בדרך עברנו בעוד פארק, כמובן שהצטלמנו עם פרחים (אהמ מריה אהמ) וסוף סוף הגענו לראש הגבעה. בפסגה מוצבת טירת מונז’יאק. הטירה היא בעצם מבצר שלפי מה שהבנתי נועד להפציץ את העיר והיה תחנה צבאית לכל דבר. במבצר עצמו יש מיצג נחמד של אנשים הלבושים בלבוש הצבאי המסורתי. מה שניסו להעביר לתיירים במקום היא אווירת המקום בעבר. במרכז המבצר הקימו מערך צבאי שכלל חבל תלייה, מטבח ישן לבישול ואחת לרבע שעה בערך מסדר חיילים שכלל יריות לאוויר. חייב לציין שבפעם הראשונה ממש נבהלנו חחח. בהזדמנות זו ברצוני לציין לשבח את עוגיות הגרנולה של אמא שמלוות אותנו עד עכשיו ומצילות אותנו בכל פעם שמתחשק משהו לנשנש!! לאחר הסתובבות במבצר וצפייה בנוף ובתותחים שמוצבים על החומה יצאנו מהמבצר. מצאנו קו אוטובוס שלוקח ישירות עד לכיכר אספניה, ממנה התחלנו את הטיול. חזרנו למלון, התארגנו בזריזות ויצאנו לבלות. החלטנו שהיום הולכים לראות הופעת ג’אז במועדון הג’אמבורי. קצת מצחיק שהנגן המוביל בלהקה שעל שמו המופע הוא ישראלי ושמו בני שרוני. בדרך למועדון מצאנו מסעדה נחמדה וכדי להרגיע את הבטן הזמנו מנת טאפס זוגית (למי שלא מכיר בכל מסעדה שמכבת את עצמה ניתן למצוא טאפס. מדובר במנות קטנות שנועדנו לסוג של נשנוש ופתיחת תאבון. ככה יוצא לטעום מהכל חחח). הזמנו צלחת טאפס ענקית שכללה הכל מהכל (ואני מתכוון באמת הכל, תמונה להמחשה מצורפת). מפה זרמנו להופעה, שעה וחצי של ג’אז איכותי. לא יצא לנו לפני להיות בהופעה ומאוד נהננו. מודה שלקראת הסוף העייפות התחילה להשפיע עליי ומריה טוענת שנרדמתי!! אני מכחיש חחחח. מפה זזנו ישר למיטה לישון, עייפים וגאים בעצמנו על ההליכה המטורפת שעשינו היום הכנו את עצמנו מנטלית למחר :).

Sagrada familia + Park guell

בבוקר שלמחרת, אחרי ששמענו מכל אדם אפשרי שהתור לסגראדה ארוך בצורה נוראית, החלטנו לקום מוקדם ולהגיע לפני הפתיחה כדי להשיג כרטיסים. למרות כל המאמצים הגענו לשם וקיבלנו שוק, תור המשתרע על חצי רחוב. ללא פחד התחלנו לעמוד בתור וכשהגענו למחציתו עבר נציג מטעם הסגראדה והסביר לאנשים שכל הכרטיסים לשעות הבוקר אזלו ומי שקונה כרטיס יוכל להיכנס רק ב 12 בצהריים. השעה הייתה 10 כשקנינו את הכרטיסים, וללכת למקום אחר לא הייתה ממש אופציה כי אסור לאחר בכניסה לאתר ולכן התחלנו לחקור את הסביבה. לאחר חשיבה קצרה החלטנו פה אחד לחזור לסוף התור בשביל לבדוק את כמות האנשים בתור שגדלה פי שניים. השתעשענו, צחקנו קצת, צילמנו ומשם המשכנו ללכת כמעט בכל רחוב אפשרי כדי להרוג את הזמן. בדרך הבחנו בשדרה יפהייפיה la sagrada שמוצפת ברים ומסעדות. מצאנו מקום נחמד עם רוח קרירה והרי אין יותר טוב מזה עם בירת San migel המקומית. התחלנו לחזור לכיוון ה Sagrada familia ואיך שנכנסנו היינו בהלם. המקום עצום ומעוצב בצורה מדהימה שלא ראינו כמותה בעבר. שילוב גאוני של ארכיטקטורת המבנה עם שילוב של צבעים ירוק אדום וכחול שנוצרים מפגיעה של קרני השמש בחלונות המעוצבים. בילינו במתחם לפחות שעה כשאנחנו שואבים כל פרט ופרט מהמקום.
משם המשכנו לפארק גואל, פארק דיי גדול שבו מוצגות יצירות אומנות שונות. הפארק מחולק לשני אזורים, האזור התחתון שבו צריך לשלם דמי כניסה וכל האזור העליון שהוא בחינם. כדי להגיע לשם נאלצנו לעלות במעלה רחוב משופע. שיפוע של כ 70 מעלות טיפוס (מאוד תלול). מזל שאחריו היו מדרגות נעות במעלה הרחוב. האמת שמסכנים האנשים שגרים שם, רחוב לא גדול במיוחד ומאוד תלול. צילמנו את הנוף ממעלה הרחוב והמשכנו לכניסה לפארק. המון עצים ובכללי ירוק מסביב ליוו אותנו לתוך רחבת הפארק. ברחבה עצרנו בתוך מבנה דמוי מנהרה (יש הרבה כאלה מפוזרים בפארק) וניגנו שם נגני כינור וצ’לו שהנעימו את זמננו. להפתעתנו גילינו שהפארק לא בחינם ושהוא מחולק לאזורים (מה שסתר את הספרון שעליו ביססנו את תכנון הטיול). לאחר טיול ארוך בפארק החלטנו שלשלם 8 יורו כדי לראות פסל של לטאה ומבנה שגם ככה רואים מהחלק העליון של הפארק לא שווה את הזמן והכסף אז המשכנו לכיוון המלון. היינו מאוד עייפים ומותשים כי קמנו באותו יום מאוד מוקדם אז החלטנו לנמנם קצת. הנמנום הפך לשינה שנמשכה מסביב שבע עד תשע וחצי (כנראה היינו באמת גמורים). קמנו ויצאנו לאכול, הייתה דודא מטורפת לאוכל סיני ומצאנו מסעדה קטנה ליד המלון שנקראת Wok to Walk. בשבילי מנה של נודלס עם ביצה ירקות בוטנים ושרימפס ובשביל מריה במקום השרימפס חזה עוף. כדי להוריד את האוכל יצאנו להליכה לכיוון הים. הליכה של כחצי שעה שבמהלכה הוטרדנו ע”י יותר מ15 יחצנים שביקשו שנבוא למסיבות ולבסוף הגענו לנמל. תפסנו ספסל מול הים כשהאורות משתקפים על המים (רומנטי אהמ אהמ)  והשקפנו על הנוף מהגשר.  בנוסף, בנמל היה ניתן לראות ספינות מכל הסוגים ובכל פעם שספינה הייתה צריכה לעבור דרך הגשר, כרזו לכל האנשים על כך. כעבור כמה דקות שני חלקים בגשר הסתובבו ויצרו מעבר. לאחר השהייה בנמל חזרנו למלון ופרשנו לישון, למחרת טיילנו לגבעת מונז’יאק ולגנים הבוטנים, זאת ועוד בפוסט הבא.

Monserate

בדקנו מראש וראינו שמתוכנן לנו יום יפהייפה לטיול. המונסראט הוא רכס הרים משונן שעליו בנוי מנזר ובו מסלולי טיול בטבע. קמנו מוקדם בבוקר (כן כן בית משפחת לוי אני ומריה קמנו מוקדם!!) ארוחת בוקר זריזה ויציאה לכיוון המטרו.
במטרו קנינו כרטיסים שכללו הגעה ברכבת פרברית של FGC לתחנת Monserate de aeri ומשם רכבל עד לראש ההר ותנועה ברכבת פנימית בתוך ההר עצמו. נסיעה של כשעה ברכבת הפרברית אשר במהלכה הכרנו זוג מניו זילנד. העברנו איתם את שעת הנסיעה בסיפורים כשמשמאלנו היה נוף מקסים לאורך הדרך. גילינו כמה עובדות מעניינות על ניו זילנד (אולי היעד הבא?😜). היו בטוחים שאנחנו הכל חוץ מישראלים (צרפתים, גרמנים, איטלקים וספרדים חחח). נפרדנו מהזוג ועלינו לרכבל. נסיעה של חמש דקות במהלכה אפשר לראות את כל העמק שנפרש מתחתינו. הגענו לפסגה ומשם הלכנו ל – Basilica מנזר ובו יש פסל של מריה הקדושה. תור עצום רק לגעת בה (כנראה שמדובר בברכה ע”פ הנוצרים). וויתרנו על התענוג ונכנסנו לתוך הכנסייה. בפנים הופיעה מקהלת ילדים מפורסמת ששרה שירי דת בכל העולם ונחשבת לבין הטובות ביותר. החלטנו מפה לצאת לכיוון Sant john באמצעות רכבת לחלק היותר צפוני של ההר ומשם לעשות מסלול. התחלנו בהליכה ובדרך הצטלמנו המון לנוכח הנוף המדהים שהיה. החלטנו לאתגר את עצמנו קצת והמשכנו למסלול שנקרא Sant Jeroni. מסלול לא קל שכולל עלייה תלולה וארוכה (מסלול של כשעה הליכה). מה שעוד גרם לחוויה נהדרת היה האוויר הצח והנקי כתוצאה מכך שאין במקום זיהום אוויר. הרגשה שונה לחלוטין מהעיר. חזרנו לנקודת המוצא מההר ולקחנו רכבת פנימית מטה לחלק הדרומי של ההר Santa Cova. לחלק הזה היה מעט יותר זמן כיוון שבמקום לעשות מסלול של רבע שעה ב Sant John עשינו מסלול של שעה וקצת. מהחלק הזה ניתן לראות את העמק הנפרש מתחת להר. הסתובבנו במקום כארבעים דקות והחלטנו לחזור לאכול ארוחת צהריים מאוחרת במסעדה שנראתה חביבה. לצערנו כשהגענו כבר התחילו לסגור את המקום אז נשארנו עם עוף וצ’יפס. קינחנו בגלידת טרמיסו וירדנו ברכבל בחזרה לתחנת הרכבת. נרדמתי לאורך כל הנסיעה עד שחזרנו לברצלונה. משם העברנו בהסתובבות עוד שעה כדי להגיע למופע של מזרקת הקסם למרגלות גבעת מונז’אק. מופע מרהיב ושווה צפייה הכולל מוסיקה, אורות בצבעים שונים וסילוני מים. מאוד רומנטי לזוגות (בעיקר כשקונים לגברת ורד חחח). התחלנו לחזור תשושים לכיוון המלון והחלטנו לעצור בבית קפה ליד המלון הנקרא Dunkin coffee. איל שים לב!! יש סניף שלהם גם בסינגפור. הם מכינים שם דונאטס מצופה בכל מיני דברים שכנראה ממש לא בריאים אבל ממש טעים. יחד עם זה הזמנו את קפה הבית שהיה מוצלח. מחוייכים עייפים ומרוצים חזרנו לישון והכנו את עצמנו לקום מוקדם לקראת מחר כדי לבקר בסגראדה פאמיליה. זאת ועוד בפוסט הבא 😉

Hola Barcelona

אז נחתנו בברצלונה. טיסה חלקה לגמריי שעברה בלי שנרגיש. שדה התעופה היה ממש ריק באופן מפתיע (היינו הטיסה היחידה שהגיעה) מה שהקל על מציאת המזוודות. בחרנו להשתמש באוטובוס שלוקח לכיכר אספניה ומשם מטרו למלון. כשהגענו לכיכר ראינו מרחוק את מזרקת הקסם על גבעת המונז’יאק אז לקחנו את עצמנו עם המזוודות והתיקים והתחלנו לעלות במעלה הגבעה. מפלי מים קטנים, צמחייה עשירה ומזרקה יפה הופכים את המקום ליפהייפה, אחלה מקום להתחיל בו את הטיול. הסיפור ניהיה מעניין ברגע שהגענו למטרו. כנראה שבברצלונה לא שמעו על מדרגות נעות וכמות המדרגות שעלינו וירדנו ועלינו וירדנו הייתה מטורפת. נסיעה של חמש דקות והליכה של עוד שתי דקות הביאה אותנו למלון. מלון חביב למדיי יש את כל מה שצריך בו וממוקם במיקום מצוין. מהמלון נשלפנו לשוק בוקריה שנמצא בסמוך למלון. שוק עצום עם מבחר גדול מאוד של בשר, דגים ופירות (הכוונה בדגים כמובן זה כמויות מטורפות של צלופחים שרימפסים וסרטנים שעדיין היו בחיים ובהו בנו). את הסרטנים קושרים כדי שלא ייצבטו את המוכרים **בשורה התחתונה השוק לא לצמחונים וטבעונים חחח.
משם החלטנו להכיר את הסביבה והלכנו לטייל ברובע הגותי. עברנו בכנסיית מריה דל פי שהייתה יפהייפיה ובכיכר ריאל. משם נתנו לעצמנו ללכת לאיבוד ברובע הגותי. הטיול בסמטאות היה מהנה. לבסוף מצאנו את הדרך לשדרה הראשית וסיימנו את הערב עם פיצה ובירה מקומית שהייתה נפלאה.